reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Juraj Draxler

Juraj Draxler

Bloger 
  • Počet článkov:  253
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Momentálne žije v Prahe, kde píše, skúma a vyučuje. Po rokoch strávených v západnej Európe je to príjemná zmena, aj keď to počasie by mohlo byť aj lepšie. Bloguje aj na http://blog.etrend.sk/juraj-draxler/. (Foto: European Alternatives Cluj) Zoznam autorových rubrík:  PolitikaDôchodkové veciCestopisyPraktické radyImpresieEkonomické zamysleniaMoje alter egoSúkromnéNezaradené

reklama

Cestopisy

Balkánsky pop

Juraj Draxler

Balkánsky pop

Alebo inak: čo je to skiladiko, turbo folk, manele a čalga. Vo väčšine Európy má konzumná hudba pre najširšie masy pomerne rovnakú formu. Buď sú to také tie sólové pesničky odvodené od šansónu alebo napríklad anglosaských balád alebo proste niečo rockové či syntetizátorové.

  • 18. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 133x
  • 13
Kinematografia JV Európy: Bulharsko, Rumunsko, Srbsko

Juraj Draxler

Kinematografia JV Európy: Bulharsko, Rumunsko, Srbsko

Bulhari nikdy netočili s vysokými rozpočtami. To Rumuni mali aj za socializmu pomerne slušnú základňu a v posledných rokoch dosť profitovali z toho, že u nich veľa točia západní filmári. Napríklad naháňačková scéna z nejedného straight-to-DVD filmu, ktorá je akože v Štátoch, je v reále Bukurešť. Rumuni si však v posledných rokoch vytvorili aj vlastnú "novú vlnu", ktorá medzinárodne slávi úspechy. No a srbská kinematografia, so svojím často špecifickým, bláznivým nádychom, určite láka tiež.

  • 5. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 430x
  • 3
Sovietska a ruská kinematografia: absolútna všehochuť

Juraj Draxler

Sovietska a ruská kinematografia: absolútna všehochuť

Až raz budem mať na to trochu čas, rád si pozriem nejakú sovietsku klasiku. Nemyslím ani tak diela hviezd ako Ejzenštejn, Pudovkin alebo, oveľa neskôr, Tarkovskij a dnes Michalkov. To je jasné. Ale veľmi ma zaujímajú aj také tie „bežné filmy", ktoré si získali ľudovú popularitu a v kadečom vyjadrujú ducha doby. Dnes našťastie nie je problém nájsť si ich v plnej verzii na internete...

  • 4. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 626x
  • 18
Slovensko: už ten kus zeme konečne predajte!

Juraj Draxler

Slovensko: už ten kus zeme konečne predajte!

For sale: land in central Europe, can be sold in entirety as a theme park (currently branded „Little Big Country") or in plots.

  • 7. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 637x
  • 32
Za Sky Europe

Juraj Draxler

Za Sky Europe

Ďalšia dobrá firma, ktorú som si stačil obľúbiť a tá sa potom odporúčala..

  • 6. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
reklama
Výber pekných blogov

Juraj Draxler

Výber pekných blogov

Bohužiaľ, na blogovanie asi nejaký čas nebudem mať čas. Ale ak náhodou moju stránku budete navštevovať, môžete si aspoň kliknúť na niektorý z pekných blogov, ktoré som za posledné mesiace objavil. Oddychová alternatíva k viac špecializovaným autorom, ktorých mám vo výbere pod profilom. Takže:

  • 9. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Koniec dlhej dovolenky v Prahe

Juraj Draxler

Koniec dlhej dovolenky v Prahe

Leto: cez deň to mám desať minút peši k peknému jazeru. Okúpať sa a naspäť k práci za počítačom. V noci pod oknami kŕkajú žaby.

  • 9. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Veľká Británia: ožrať sa je cool

Juraj Draxler

Veľká Británia: ožrať sa je cool

Briti to s alkoholom preháňali už dávno. Ich zvyky ma trochu konsternovali, už keď som tam študoval na strednej škole, pred pätnástimi rokmi. V piatok večer sa v „našej krčme kopa spolužiakov zvykla sťať dosť brutálnym spôsobom. No, ale Slováka to zase tak veľmi prekvapiť nemôže, všakže... Nemôže? Posuňme sa pár rokov dopredu.

  • 2. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 24
Vlaky a supervlaky (AGV sa práve testuje v Čechách!)

Juraj Draxler

Vlaky a supervlaky (AGV sa práve testuje v Čechách!)

Vlaky mám veľmi rád. Cesta je pohodlnejšia ako autobusom. A v mnohých ohľadoch aj pohodlnejšia ako autom a navyše šetrnejšia k životnému prostrediu.

  • 4. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Mílos – Grécko pre pokročilých

Juraj Draxler

Mílos – Grécko pre pokročilých

Minulý rok som písal o ostrove Spétses. Ten je ideálnym cieľom pre ľudí, ktorí sú v Grécku možno prvý, druhý raz a chcú si na pár dní odbehnúť z Atén. Spétses je pohľadnicovo krásny, má veľa reštaurácií, pláže sú ľahko dostupné. Na jar tohto roku som navštívil ostrov, ktorý je podľa mňa bonbónikom pre náročnejšieho návštevníka. Mílos nie je až taký fotogenický ako mnohé iné ostrovy Egejského mora. Je pomerne suchý, dediny nie sú nejako extra načančané.

  • 24. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Rok 2008: v Európe práve skončil feudalizmus

Juraj Draxler

Rok 2008: v Európe práve skončil feudalizmus

Znie to ako titulok písaný pod vplyvom úpalu, ale v skutočnosti je to tak. Posledné územie riadiace sa feudálnym právom v posledných mesiacoch zmenilo svoj právny poriadok. Povolilo súkromné vlastníctvo pôdy (ako zmenu z donedávna platného lénneho systému) a samospráva bude volená. Vitajte na ostrove Sark, jednom z Normanských ostrovov (v angličtine Channel Islands).

  • 13. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Krásy života

Juraj Draxler

Krásy života

Keď si takto otvorím fľašu kvalitného vína a pustím si Hanu Hegerovú, napadne mi, že mám vlastne v tom krátkom živote sakra šťastie. Jednak si ich viem vychutnať a jednak k nim mám prístup. Krásy života.

  • 1. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
České jednohubky

Juraj Draxler

České jednohubky

Mozaika dojmov kozmopolitného odrodilca.

  • 19. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Tri perly Azúrového pobrežia

Juraj Draxler

Tri perly Azúrového pobrežia

Dnes sa niekedy celý kus pobrežia od Marseille až po Menton na hranici s Talianskom označuje ako Riviéra. Väčšinou nefrancúzmi, Britmi, Nemcami, Slovákmi. Côte d’Azur sa ťažšie vyslovuje. „Riviéra“ je, striktne povedané, pre Francúzov tradične iba kus pobrežia medzi Cannes a Talianskom. Úchvatný, ale predsa len dnes strašne zastavaný. Ja som sa vybral objavovať tie miesta Azúrového pobrežia, kde ešte vidno pekný kus prírody a mestečká nezmizli pod prikrývkou hotelov a víl.

  • 14. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Sedem najkrajších veľkomiest - môj rebríček

Juraj Draxler

Sedem najkrajších veľkomiest - môj rebríček

Čisto emocionálne hodnotenie. Zhruba, ak by a ma niekto opýtal, ktoré mestá by som najradšej čo najčastejšie navštevoval, zoradil by som ich takto:

  • 27. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 181x
  • 41
reklama
Rím

Juraj Draxler

Rím

Cestoviny nepatria k mojim obľúbeným potravinám a k chaosu a hlučným ľuďom mám negatívny vzťah...

  • 18. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 443x
  • 0
Grécka romantika: ostrov Spétses

Juraj Draxler

Grécka romantika: ostrov Spétses

Pri dnešných pomerne nízkych cenách leteniek už nie je taký problém urobiť si výlet do Grécka bez toho, aby sa človek musel spoliehať na balíkový zájazd cestovnej kancelárie. Dá sa letieť napríklad do Atén a odtiaľ sa prepraviť na nejaký blízky ostrov. Ja som si začiatkom leta vyskúšal Spétses.

  • 17. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Tip: dovolenka v Čechách

Juraj Draxler

Tip: dovolenka v Čechách

Čechy a Morava sú krásne. Pokojná vidiecka krajina je navyše popretkávaná jednou z najhustejších železničných sietí na svete. Je naozaj radosť pomaly sa prepravovať lokálkami, objavovať mestečká, hrady a zámky, hory.

  • 17. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Banská Štiavnica

Juraj Draxler

Banská Štiavnica

Sú dve mestá, ktoré pokladám za svoje najobľúbenejšie na svete. Praha. A Banská Štiavnica.

  • 20. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Čierna hora – skrytý poklad Balkánu 2

Juraj Draxler

Čierna hora – skrytý poklad Balkánu 2

  • 18. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu