Juraj pozor pozor, koledujes si o pruuuuser... takto vychvalovat SkyEurope, to neslobodno :-) Ale inak suhlasim s Tebou, a snad nebudem sam. Tiez som mal stastie na velmi dobre skusenosti s touto aerolinkou, a aj ked nie uplne vsetky boli na 100% pozitivne, tak som to bral vzdy s nadhladom. Pomer cena/vykon bol u nich jednoznacne najlepsi spomedzi vsetkych, s ktorymi som mal moznost letiet... a letusky boli pastvou pre oci :-) Budu mi chybat.
Bild niekedy diskutuje inteligentne, inokedy len siri zlost a nenavist voci NE a prehnany obdiv voci FR. A kedze tento clanok je o SkyEurope tak asi nenecha na seba dlho cakat :-) Inak poznas debild.wordpress.com? Od krachu NE ziadny novy prispevok... asi niekto stratil zmysel zivota :-)
tvoje slova,,bild niekedy diskutuje inteligentne...,,robia v hlave 2steina nepredstavitelne tlaky a bolesti!!!tak isto tvoje posledne vety:od krachu NE ziadny novy prispevok.....to sa musi vsetkym (lupulescu,vlado- majkl carli,offmuki,lil ema,,,,otvarat nozik vo vrecku!je pisem len svoje poznatky a skusenosti.nikdy som nemal ziadny problem pri lufthanse,austriane,alebo sviss-letel som na avro100.je to super velka a pohodlna masina pre 99 cestujucich.v jednej rade su 3 a 2 sedadla..naopak najviac problemov som mal pri sky europe.a to vo vsetkom:meskania,zrusenie letu,nulovy servis, az po 200 eurovy nevyrovnany dlh!tu aj keby som chcel,tak nemozem napisat nieco pekne na tuto exspolocnost!a ryan air je najhorsia nizkonakladovka akou som letel,ale za polvicnu cenu ako pri sky europe.a rozdiel medzi tymidvoma spol.som nijaky nevidel.az na meskania a rusenen lety pri sky .ale ryan air som poznal ako jednu presnu a rychlu nizkonakladovku.nap.ine low cost air berlin,niki,german wings,tui..su porovnatelne s csa ale su ovela lepsie ako sky europe a ryan air.ale ako som pisal,toto su moje osobne skusenosti.preto ani nic nepisem autorovi clanku,aj ked s nim vobec nesuhlasim.
Nozik vo vrecku nenosim :) Bild, Ty uz si aj blogy nasiel? A to som som si myslela ze sem Tvoja gramotnost nesiaha... Suhlasim s Jurajom - Jurajom autorom aj Jurajkom Koisom. Takze pastva pre oci haaa? :) (Bild je asi kratkozraky alebo je na letusiakov.. V pomere k letuskam ich bolo vyrazne menej, asi si neprisiel na svoje :))
Ryanair proti SkyEurope sa neda ani porovnat co sa tyka chodenia na cas. Osobne skusenosti moze mat kazdy rozne, faktom vsak zostava ze Ryanair ma najmenej meskani zo vsetkych aeroliniek (aspon to tvrdi). - SkyEurope: http://www.skyeurope.com/en/ab... - Ryanair: http://www.ryanair.com/site/EN...
ano, pokojne moze byt, Ryanairom som letel len parkrat, takze to rozhodne nie je reprezentativna vzorka .. (cim teda nechcem povedat, ze tym ryanairovskym statistikam zase az tak verim)
je SKyEurope katastrofa co sa tyka chodenia nacas (podla vlastnych dat), i ked uz samozrejme dychali z posledneho. Ale horsie vychadzaju aj v inych rokoch (oproti Ryanairu). - Zaujimalo by ma ci je take jednoduche tieto cisla falsovat. Mna ako zakaznika trapi najviac cena, presnost a ako stracaju batozinu (punctuality & lost baggage). Takze pokial by tieto cisla falsovali, bral by som to ako lzivu reklamu. A nielen mne by to vadilo, ale hadam aj konkurencii,ktora by s tym na rozdiel odo mna aj nieco robila. Takze za pouzitia Occamovej britvy usudzujem ze je ovela pravdepodonejsie ze tie cisla su pravdive.
no, co som si to narychlo pretukol cez google, tak tie cisla sa zvycajne robia plosne, niekym tretim.. a vedie Ryanair, ci uz to zozbierala Civil Aviation Authority alebo niekto iny (aj ked aj tam je otazka, kto robi ten konkretny reporting - mozno ma take male letisko totalne zavisle od Ryanairu zaujem cisla upravit :)).. ale v prvom rade mi islo o to, co skryvaju tie priemery
ale, ako som povedal uz v clanku, bola to ciste moja skusenost, viem o ludoch, co lietali so Sky na inych linkach a mali pravidelne pomerne dlhe meskania..
Keď som letel so skyeurope, zväčša som išiel úplne načas. Stalo sa však aj to, že mi let meškal 4 a pol hodiny, a to na trase Košice- Bratislava bolo na porazenie. Pozitívne však bolo, že hneď keď bolo meškanie ohlásené, boli všetci cestujúci (mňa stihli práve cestou na letisko) obtelefonovaní, bol povedaný dôvod meškania (možno vymyslený), po príchode na letisko sme dostali balíčky s občerstvením... Žiadna sláva, ale keď človek vie koľko a prečo mešká, dá sa to prežiť. Najmä ak mu to oznámia také milé a šarmantné letušky ako mal skyeurope. Skúsenosť Ryanair- let Dublin- London Stansted, na letisku v Dubline nikto nič o meškaní nehovorí. Keďže Ryanair nerobí rezerváciu sedačiek (nemyslím spoplatnený výber ako skyeurope, ale miesto, ktoré automaticky dostanete na check-ine), dav sa cez gate tlačí akoby šlo o evakuáciu letiska. Potom ostaneme stáť 70 minút vo vlhkom prievane na schodoch medzi gate-om a letiskovou plochou. Nikto nepovie ani slovo, neviete, čo sa deje, ako dlho budete ešte čakať. Do Stanstedu priletíte so 40 minutovým meškaním. A tesne po pristáti si vypočujete taratatatarataratatarata! Blahoželáme, práve ste absolvovali on-time pristátie so spoločnosťou Ryanair! Ryanair- najlepšie ceny leteniek a pritom najlepšie štatistiky!
a hlavne by to chcelo pre Ryanair vidiet tabulku so sirsimi casovymi rozptylmi, aspon tak, ako je to na tej Sky.. lebo 15 hore dole az tak clovek neberie do uvahy.. ale prave tie dlhsie meskania pekne nastvu
To si trosku prehnal. Asi takto uz nebude hovorit tych 300.000 "cestujucich" a dalsich x tisic co ostali vysiet na dovolenkach. Asi takto nebude hovorit tych x tisic ludi co castokrat meskali aj 8 hodin (vratane mna, a to bolo uz davnejsie). Asi takto nebude hovorit tych x tisic ludi co im zrusili let este za fungovania a nepreplatili letenky. A nebolo tych pripadov malo, ved ostalo este 300.000 novych.
Na druhej strane Sky Europe svoju sluzbu urobil, a bude nam tu chybat druhy dopravca za miesto neho.
Taktiez len hazarder letel so Sky posldne 3 mesiace ked sa verejne hovorilo o krachu koncom leta a definitive.
Najviac ma vsak dostal vyrok majitela a akcionara , ci ak chcete sefa Sky. Zalozim si rychlo druhy Sky Europe, len sup sup do konkurzu tento. (inymi slovami povedane)
No nombre, bez ironie, zalozenie novej aerolinky je plan B, hovorilo sa o nom uz pocas restrukturalizacie. Nebolo by to prvykrat ani naposledy, podobne vznikol aj Wizzair, Brussels Airlines, Swiss International Airlines a podobny osud mal byt sudeny aj Austrian Airlines, ak by ich neprevzala Lufthansa (novy nazov mal byt Vienna Airlines). Takze je to pomerne obvykly postup, ktory sa osvedcil vo viacerych pripadoch. Osobne si myslim, ze restrukturalizacia je cistejsie a istejsie riesenie, ale ked to nejde inak, tak aj zalozenie novych aeroliniek je cesta.
Poznam take maniere. Kedysi som robil v jednej firme, ktora nerobila velke dlhy. tak majitel zalozil novu firmu, previedol tam vsetok majetok aj zamestnancov, a "staru" firmu nehal krachnut s dlhmi cez 200 milionov, a majetkom asi 200 tisic. A podnikalo sa dalej!
Chvalit sky aka to bola skvela spolocnost, a ako nam bude chybat, to mi pripomina stare babky na dedine, ked hovoria "...ten Jozo je velmo dobry chlap, vzdy pekne pozdravi, aj do kostola chodi, len ked si vypije, tak nevie co robi, zmlati zenu aj decka. Ale inak je to dobracisko od kosti..."
Jarry, ja Sky nechvalim pre jej dlhy ale pre uroven sluzieb a pomer cena/vykon ak si si nestacil vsimnut. A co sa tyka krachu starej a zalozenia novej firmy, tak prosim porovnavaj porovnatelne. Sabena/Brussels Airlines, Swiss/Swiss Intl. a pod. Ak si myslis, ze toto vsetko je nemoralne, v poriadku. Ale da sa voci tomu bojovat aj inak ako recami :-)
Zanikol za placu zamestnancov a uzasu Svajciarov. (Narodna institucia, ktorej zanik bol tak nepredstavitelny, ako keby povedzme Juro Janosik bol zrazu Robin Hood a na Slovensku pracoval len ako Gastarbeiter.) Stal sa z neho "Swiss", ale to je uz dcera od Lufthansa. Nejako je to vsetko poriadne drbnute...
Presnejsie Swiss International Airlines sa z neho stal. Ale myslim ze povodne v tom novom podniku najskor Lufthansa nebola. Podobne ako zo Sabeny sa stal Brussels Airlines a tiez ho potom kupila Lufthansa. Tak sa mi zda, ze tito Nemcuri kupuju vsetko co je na kolenach a to aj kraaasne oddlzene. Ked teraz prevzali Austrian Airlines, rakusky stat za nich vyrovna dlh vo vyske 500 mil. eur. Dobry biznis :-)
nemci kupili aj swiss,aj brusel airlines,aj austrian.a lufthana je terz naväcsia letecka spolocnost v europe!a to sa nemusela s nikym spajat,ako to urobil air france s klm....a ked sa pozries na swiss dnes,tak vidis jednu zdravu a stale renomovanu letecku spolocnost.inac lufthansa ma pod palcom aj svajciarske letiska.a napriklad letisko curych bolo tento rokvyhlasene ako najlepsie letisko europy.(minule 4 roky ako naj letisko europy bol mnichov)a vo svetovom rebricku je curych na 5,mieste(mnichov je na 6)
(Ano, presne nejak tak to bolo...) Tatra Air pacil najlepsie, napriek tomu, ze niekedy aj vobec neleteli. (Mali sme rezervovane letenky a surny termin v Zürichu, ale zrazu sa "neletelo" - malo zaujemcov(!) -, tak rychlorychlo do Viedne. Ale mohlo sa este vtedy v zadu v lieadle fajcit a sekt tiekol potokmi, ktore roznasali sympatcke letusky. Kde su a kedy sa navratia tieto pionierske casy, ked sme sa "vsetci" v lietadle poznali?!?
Juraj kolegujes si :-)
Budu mi chybat.
2stein
Inak poznas debild.wordpress.com? Od krachu NE ziadny novy prispevok... asi niekto stratil zmysel zivota :-)
juro!