Za Sky Europe

Autor: Juraj Draxler | 6.9.2009 o 22:23 | Karma článku: 7,18 | Prečítané:  2042x

Ďalšia dobrá firma, ktorú som si stačil obľúbiť a tá sa potom odporúčala..

Kedysi som mal mimoriadne rád cestovku Fischer. Obrovský výber pobytov - popri tom, čo je blízke masovému turistovi, sa dalo vybrať aj zo slušnej ponuky malých hotelíkov pri mori, ale i v Čechách či na Slovensku (za nakontrahované výhodné ceny). Katalógy mali detailné a poctivé opisy - ak bol hotel blízko letiska, z ktorého mohol niekoho rušiť občasný hluk, tak to tam bolo napísané. Lietanie s Fischer Air bolo veľmi príjemné.

Potom išiel Fischer v jeho starej podobe ku dnu, dnes je to tuctová cestovka. Pre masy. Úzky výber, väčšinou megahotelov v megastrediskách.

S nástupom internetu a lacnejšieho lietania ma však cestovné kancelárie tak či tak prakticky nezaujímajú. Človek si kúpi letenku a cez internet zarezervuje hotel či penzión plne podľa svojej chute, žiadne balíky.

O to viac mi bude chýbať Sky Europe. Ponúkali presne destinácie, ktoré mi vyhovovali. Do Atén bol kedysi problém zohnať letenku za slušnú cenu, po nástupe Sky na tejto trase to už išlo. Dubrovnik, Split...

A rád som s nimi lietal aj služobne. Prvý let, ktorý som s nimi absolvoval, ešte v roku 2004, bol plný nevychytaných múch, čo sa správania personálu týka. Neskôr už boli profesnionálni. Navyše mali pekné, nové lietadlá. Príjemný korporátny dizajn. Veľmi dobrú webstránku - grafika, ergonómia aj transparentnosť ohľadne koncovej ceny.

Keď som istý čas býval v Prahe, mal som pri cestách do Bruselu na výber z Brussels Airlines, čo sú obrovské aerolínie a Sky Europe. Pokiaľ ma čas nepritlačil inak, vyberal som Sky.

Prakticky nikdy mi nemeškal let a to som s ich so Sky absolvoval desiatky. Možno som mal aj istý kus šťastia. Počul som od ľudí opakované sťažnosti na meškania z niektorých letísk. Ale veľa sťažností, ktoré som počul na Sky, mi pripadali ako riadne „mimo". Ak niekto nadával na Sky Europe, ale chválil si dobytčák Ryanair, tak som si myslel svoje. S Ryanairom som, mimochodom, častokrát meškal, vrchol bol, keď nás v letisku v Marseilles nahnali do koridoru k nástupu do lietadla a tam nás natlačených ako sardinky nechali stáť dve hodiny.

S Brussels Airlines mám tiež kadejaké príhody. Milé bolo, keď som raz pred Vianocami kúpil cez internet letenku. Vyhodilo aj na email mi to poslalo potvrdenie o kúpe. Až na druhý deň (a zároveň dva dni pred odletom) som si rezerváciu lepšie pozrel a zistil, že tam chýba rezervačný kód. S milými aerolíniami som sa potom vybavoval pol dňa, nemali ma totiž v systéme ale zároveň si neboli istí, či mi nestiahli peniaze z kreditky. A nechceli ma nijako kompenzovať za to, že som si nakoniec musel kúpiť ešte raz letenku a drahšiu (no... o nejakých 10 euro). A taký Swiss, škoda hovoriť! Minule im dva dni nefungovalo kupovanie letenky cez internet. Asistentka mi ho v Bruseli kúpila cez telefón. Ale o dva dni mi z belgickej centrály Swiss volali, že e-letenka mi neplatí. Bola kupovaná v Belgicku a ja letím z Manchestru, a podľa ich predpisu sa e-letenka na let z jednej krajiny nedá kúpiť v druhej! A musím si ju teda kúpiť na druhý deň na letisku v Manchestri. Najneskôr dve hodiny pred odletom, zdôraznili. Po dorazení na letisko sa ma pri priehradke iba nechápavo opýtali, akú letenku chcem kupovať, keď ma majú v systéme, že mám normálne kúpenú e-letenku...Takže som sa skoro ráno na letisko s veľkým predstihom hnal zbytočne.

Proste, oproti väčšine veľkých aerolínií, ani nehovorím o nízkonákladových, som mal pri Sky Europe pocit komfortu. A za dobré ceny. A mali pekné letušky.

Budú mi tie aerolínky chýbať. R.I.P.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.


Už ste čítali?