reklama

Za Jiřím Sequensom

A jeho majorom Zemanom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

 

Nedávno som sa stal fanúšikom spomínaného kultového seriálu. Začal vychádzať na lacných DVD. Najprv som ich ignoroval. Myslel som si, že zo Zemana je zaujímavých pár lepšie urobených dielov - ako kultová Studna - a že zvyšok by ma nudil. Keď som to ako dieťa pozeral v televízii, tiež ma nie každý diel bavil. Potom som si predsa len nejaké DVD kúpil a dosť ma prekvapili.

Po prvé, nejako som mal zafixované, že Zeman väčšinou naháňal zlodejov a že dielov, kde bojuje s agentmi Západu, je minimum. Ale nie, tých angažovaných príbehov je pomerne veľa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po druhé, ten seriál je naozaj skvele robený. Má to spád, veľmi dobrú kameru a perfektné herecké výkony. Na internete som si našiel nejaký článok z International Herald Tribune, ešte z doby, keď sa okolo Zemana strhla prvá porevolučná hystéria - ČT ho uviedla a, samozrejme, našli sa davy blbcov, ktorí by kvôli tomu vedenie televízie div nechceli vešať. Ten článok hovorí o „wooden acting, poor plotting and stilted dialogue". Hovadina.

Po tretie, seriál má síce jasný propagandistický tón, ale len na povrchu. Honza Zeman je evidentne dobrý človek, rovnako i jeho nadriadení, ale tí, proti ktorým bojuje, nie sú väčšinou zobrazení ako ploché charaktery. Aristokrati či továrnici sa chcú vrátiť k svojmu starému životu, často sú to dosť zaujímaví ľudia. Akurát, že Zeman a spol. sú proste predsa len o niečo sympatickejší a navyše chytrejší a úspešnejší v súbojoch. Taký Hollywood chrlil počas studenej vojny oveľa priamočiarejšiu propagandu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sequens bol majster. Škoda, že takýto ľudia si dosť vytrpeli počas ponovembrového honu na čarodejnice, ktorý v podstate odoznieva až teraz. Mal šťastie, že bol ako-tak braný na milosť kvôli iným dielam, napríklad ďalšiemu kultovému seriálu Hříšní lidé města pražského.

Nech mu je zem ľahká.

Juraj Draxler

Juraj Draxler

Bloger 
  • Počet článkov:  253
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Momentálne žije v Prahe, kde píše, skúma a vyučuje. Po rokoch strávených v západnej Európe je to príjemná zmena, aj keď to počasie by mohlo byť aj lepšie. Bloguje aj na http://blog.etrend.sk/juraj-draxler/. (Foto: European Alternatives Cluj) Zoznam autorových rubrík:  PolitikaDôchodkové veciCestopisyPraktické radyImpresieEkonomické zamysleniaMoje alter egoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu